26 september 2025 - De kern Bergen presenteert zich voortaan met een nieuwe visuele identiteit richting bezoekers. De huisstijl voor de bezoekersmarketing is ontwikkeld in nauwe samenwerking tussen de BIZ Bergen en Hart van Noord-Holland & partners. Het resultaat is een frisse en eigentijdse stijl die het karakter van het dorp Bergen, de mix van kunst, natuur en cultuur, tot leven brengt met een nieuwe energie.
Door gezamenlijk dezelfde visuele taal te gebruiken, laat de kern van Bergen één duidelijk en herkenbaar gezicht zien richting (regio)bewoners en bezoekers. Deze uniformiteit versterkt de uitstraling van het dorp, vergroot de zichtbaarheid en maakt het verhaal van Bergen krachtiger en consistenter.
Het bijzondere aan deze nieuwe huisstijl is dat ondernemers, organisaties en bezoekersmarketing het samen gebruiken. Marco Wiesehahn-Vrijman, wethouder gemeente Bergen is trots op het resultaat van de gezamenlijke inspanning: “Het gaat hierbij niet alleen om een nieuw logo of nieuwe kleuren, maar vooral om één gezamenlijke stijl uitdragen, zodat bezoekers direct zien: “dit is Bergen”. Op deze manier komt het dorp als geheel sterker en herkenbaarder over én zorgen we er ook voor dat bezoekers het centrum van Bergen beleven zoals het is bedoeld: creatief, gastvrij en uniek.”
De eerste uitingen zijn inmiddels zichtbaar via de website en sociale kanalen van Bezoek Bergen. Binnenkort zie je de frisse stijl ook terug in het straatbeeld met kleurrijke tassen en vlaggen in het centrum. Ook tijdens evenementen zal de huisstijl terug te zien zijn, zoals bij de Kunst10Daagse. En er komt meer aan: denk aan bierviltjes en andere originele ideeën die perfect passen bij het karakter van Bergen. Zo ook te zien bij Barbara van Leyen-Bontje, eigenaar van Tally-Ho in Bergen en bestuurslid van de BIZ: “Als ondernemer draag ik Bergen dagelijks uit naar mijn gasten en klanten. Het is waardevol dat we dat nu allemaal in dezelfde herkenbare stijl doen. Een gezamenlijk gedragen visuele identiteit maakt ons verhaal sterker en laat zien dat we samen één Bergen zijn.”
Met deze nieuwe huisstijl krijgt de bezoekersmarketing van Bergen een herkenbare en samenhangende uitstraling die te gebruiken is door alle partijen die het kunstenaarsdorp Bergen kleur geven én die (regio)bewoners en bezoekers uitnodigt om het dorp te ontdekken en beleven. Volg de ontwikkelingen via www.bezoek-bergen.nl