80 jaar Vrijheid campagne 2025

De campagne 80 jaar Vrijheid richt zich op het vieren, herdenken en bewustworden van vrijheid in brede zin. Niet alleen wordt stilgestaan bij de bevrijding na de Tweede Wereldoorlog, maar ook bij hedendaagse vormen van vrijheid. 

Tussentijdse campagneresultaten

Doelgroep: Bewoners gemeente Alkmaar
Campagneperiode: Februari t/m oktober 2025
Evaluatieperiode: Februari t/m 28 mei 2025

Online bereik 
landingspagina 80 jaar Vrijheid

  • 3.412 weergaven
  • 1.575 unieke bezoekers

Social media

  • Social media berichten: Bereik: 20.789 | Klikken: 441| Betrokkenheid: 172
  • 3x bericht op Facebook Alkmaar Prachtstad
  • 3x plaatsing Facebook/Instagram stories Alkmaar Prachtstad
  • TikTok: Evenementenkalender | weergaven 835 
  • Instagram reel: Evenementenkalender | weergaven 4.395 | Betrokkenheid 60

Nieuwsbrieven

  1. Bevrijdingsfestival binnenstad – 244 kliks
  2. Vrijheidskalender – 175 kliks
  3. Expositie Telefoonbunker – 138 kliks
  4. BevrijdingsfestiHAL25 – 116 kliks
  5. Samen Vrij Festival – 113 kliks
  • Item in reguliere Alkmaar Prachtstad nieuwsbrief van april: 13.931 abonnees | 37,3% openingsrate
  • Item in reguliere Alkmaar Prachtstad nieuwsbrief van mei: 13.886 abonnees | 34,3% openingsrate

Offline communicatie & print

Outdoor

  • Billboard: Totale bereik: 2.902.458 weergaven

Keyvisual
In het kader van de campagne 80 jaar Vrijheid is een herkenbare keyvisual ontwikkeld die symbool staat voor het herdenken en vieren van vrijheid. Deze visuele identiteit fungeert als verbindend element binnen alle communicatie-uitingen van de campagne. Het beeldmerk is beschikbaar gesteld aan organisatoren en comités in Alkmaar die activiteiten organiseren in het kader van 80 jaar vrijheid. Door de brede inzet van de keyvisual, zowel online als offline, ontstaat een eenduidige en herkenbare uitstraling die bijdraagt aan de zichtbaarheid en de samenhang van de campagne.