Met de campagne rondom Alkmaar Ontzet wilden we niet alleen de historische betekenis van deze gebeurtenis onder de aandacht brengen, maar vooral ook de inwoners van Alkmaar actief informeren over alles wat er in de stad te beleven was. Ons doel was om iedereen te laten ontdekken hoe het Ontzet van 1573 nog steeds voortleeft in de tradities, vieringen en festiviteiten die Alkmaar ieder jaar kleur geven. Door de verhalen achter het Ontzet te verbinden met het actuele programma van evenementen en activiteiten, hebben we ingezet op het vergroten van betrokkenheid én het stimuleren van deelname aan alles wat deze bijzondere periode in de stad te bieden had.
Doelstelling: Bewoners informeren én enthousiasmeren over de evenementen en activiteiten rondom Alkmaar Ontzet, zodat zij zich betrokken voelen en actief deelnemen aan de vieringen in de stad.
Doelgroep: Bewoners.
Campagneperiode: september 2025 t/m 8 oktober 2025.
Online bereik:
Landingspagina Alkmaar Ontzet
Social Media:
Nieuwsbrieven:
September: 14.062 abonnees | 38% openingsrate | Kliks 219
Alkmaar Ontzet special: 14.056 abonnees | 35,7% openingsrate | 18% Klik ratio
Outdoor, Print & PR: