Alkmaar Ontzet campagne 2025

Met de campagne rondom Alkmaar Ontzet wilden we niet alleen de historische betekenis van deze gebeurtenis onder de aandacht brengen, maar vooral ook de inwoners van Alkmaar actief informeren over alles wat er in de stad te beleven was. Ons doel was om iedereen te laten ontdekken hoe het Ontzet van 1573 nog steeds voortleeft in de tradities, vieringen en festiviteiten die Alkmaar ieder jaar kleur geven. Door de verhalen achter het Ontzet te verbinden met het actuele programma van evenementen en activiteiten, hebben we ingezet op het vergroten van betrokkenheid én het stimuleren van deelname aan alles wat deze bijzondere periode in de stad te bieden had. 

Ontzet vlaggen in Alkmaar

Doelstelling: Bewoners informeren én enthousiasmeren over de evenementen en activiteiten rondom Alkmaar Ontzet, zodat zij zich betrokken voelen en actief deelnemen aan de vieringen in de stad.
Doelgroep: Bewoners.
Campagneperiode: september 2025 t/m 8 oktober 2025.

Online bereik:
Landingspagina Alkmaar Ontzet

  • Weergaven: 24.997
  • Actieve gebruikers: 14.695 

Social Media:

  • 5x Facebook post: bereik 23.626 | klikken 216 | betrokkenheid 254 
  • 2x Instagram post: bereik 8.890 | betrokkenheid 377 
  • 11x Instagram story: bereik 15.287 | klikken 151 | betrokkenheid 15
  • 1x TikTok video: views 1.880 | likes 47
  • Meta Campagne: Weergaven 216.922 | bereik 55.461 | klikken 6.18 

Nieuwsbrieven:


  • September: 14.062 abonnees | 38% openingsrate | Kliks 219

  • Alkmaar Ontzet special: 14.056 abonnees | 35,7% openingsrate | 18% Klik ratio

    1. Alkmaar Ontzet UITagenda: 202 kliks
    2. Ontzetfeesten: 129 kliks
    3. Ontzetwandeling: 102 kliks
    4. Kinder- en Grote Middagoptocht: 71 kliks
    5. This is ABBA - a tribute to remember: 51 kliks

Outdoor, Print & PR: