Met deze campagne maakten we (regio)bewoners bewust van de komst en opening van De Afstap, de nieuwe, moderne fietsenstalling in het hart van Alkmaar. Met gerichte communicatie en de inzet van bosnimfen die bezoekers en inwoners de weg wezen, hebben we hen gestimuleerd om hun parkeergewoonten te veranderen en ook écht gebruik te maken van De Afstap. Zo dragen we samen bij aan een nettere, veiligere en aantrekkelijkere binnenstad voor iedereen.
Doelstelling: Bezoekers bewust maken van de nieuwe fietsenstalling De Afstap en hen stimuleren om hun fiets daadwerkelijk in deze stalling te plaatsen.
Doelgroep: (Regio)bewoners.
Campagneperiode: mei t/m oktober2025.
Online bereik (1 oktober t/m 20 november):
Fietsenstallingen in Alkmaar
Nieuwsbrieven:
Mei: 13.940 abonnees | 35,1% openingsrate | Kliks Bug
September: 14.062 abonnees | 37,9% openingsrate | Kliks 407
Oktober: 14.047 abonnees | 36,9% openingsrate | Kliks 200
Prijsvraag: