Met de campagne rondom 450 jaar Jan Adriaenszn Leeghwater hebben we ingezet op het vergroten van de zichtbaarheid van dit bijzondere jubileum en het onder de aandacht brengen van de rijke geschiedenis van het Land van Leeghwater. Ons doel was om inwoners en bezoekers te inspireren om kennis te maken met de molenbouwer en waterbouwkundige die zijn stempel op de regio drukte, en hen uit te nodigen deel te nemen aan de festiviteiten in 2025. Zo wilden we de trots op dit erfgoed versterken en tegelijkertijd de aantrekkingskracht van het gebied als culturele en toeristische bestemming vergroten.
Doelstelling: Meer mensen bewust maken van het verhaal van Leeghwater en bezoekers trekken naar de festiviteiten.
Doelgroep: (Regio)bewoners.
Campagneperiode: 17 april t/m 31 augustus.
Online bereik:
Landingspagina Leeghwater 450 jaar
Social Media:
Nieuwsbrieven:
Juni: 14.017 abonnees | 34,6% openingsrate | 109 kliks
Juli: 14.032 abonnees | 37,4% openingsrate | 167 kliks
Aug: 14.027 abonnees | 37,5% openingsrate | 226 kliks
Special: 14.041 abonnees | 34,4% openingsrate | 12,1% Click rate
Top 5 items:
Vier de Oogst in Land van Leeghwater – 196 kliks
Pompen of Verzuipen: Live liedjeswedstrijd – 81 kliks
Themadag Recht & Rede – 57 kliks
Leeghwater Vaar Arrangement – 46 kliks
Outdoor: