Leeghwater 450 jaar campagne 2025

Met de campagne rondom 450 jaar Jan Adriaenszn Leeghwater hebben we ingezet op het vergroten van de zichtbaarheid van dit bijzondere jubileum en het onder de aandacht brengen van de rijke geschiedenis van het Land van Leeghwater. Ons doel was om inwoners en bezoekers te inspireren om kennis te maken met de molenbouwer en waterbouwkundige die zijn stempel op de regio drukte, en hen uit te nodigen deel te nemen aan de festiviteiten in 2025. Zo wilden we de trots op dit erfgoed versterken en tegelijkertijd de aantrekkingskracht van het gebied als culturele en toeristische bestemming vergroten.

Logo Leeghwater 450

Doelstelling: Meer mensen bewust maken van het verhaal van Leeghwater en bezoekers trekken naar de festiviteiten.
Doelgroep: (Regio)bewoners.
Campagneperiode: 17 april t/m 31 augustus.

Online bereik:
Landingspagina Leeghwater 450 jaar

  • 6.488 weergaven
  • 3.346 gebruikers

Social Media:

  • 3x bericht op Instagram Alkmaar Prachtstad | 9.792 bereik  | 608 interacties

Nieuwsbrieven:


  • Juni: 14.017 abonnees | 34,6% openingsrate | 109 kliks 

  • Juli: 14.032 abonnees | 37,4% openingsrate | 167 kliks 

  • Aug: 14.027 abonnees | 37,5% openingsrate | 226 kliks 

  • Special: 14.041 abonnees | 34,4% openingsrate | 12,1% Click rate
    Top 5 items:

    •  Vier de Oogst in Land van Leeghwater – 196 kliks

    • Pompen of Verzuipen: Live liedjeswedstrijd – 81 kliks

    • Themadag Recht & Rede – 57 kliks

    • Leeghwater Vaar Arrangement – 46 kliks

    • Wandeling Ontdek de erfenis van Leeghwater – 45 kliks

Outdoor:

  • Billboard: Totale bereik: 446.5320