Met de campagne rondom 200 jaar Noordhollandsch Kanaal hebben we de aandacht gevestigd op dit bijzondere jubileum en het indrukwekkende verhaal achter de aanleg van het kanaal. Ons doel was om inwoners en bezoekers te laten ontdekken welke betekenis het kanaal had, en nog steeds heeft, voor Alkmaar en de regio. Door de rijke geschiedenis en de unieke schaal van dit waterbouwkundige meesterwerk te belichten, wilden we trots en bewustzijn vergroten én mensen uitnodigen om deel te nemen aan de activiteiten die dit jubileumjaar kleurden.
Doelstelling: Meer mensen bewust maken van het jubileum en bezoekers trekken naar de festiviteiten.
Doelgroep: (Regio)bewoners.
Campagneperiode: december 2024 t/m september 2025.
Online bereik:
Landingspagina Noordhollandsch Kanaal 200 jaar
Social Media:
Nieuwsbrieven:
April: 14.006 abonnees | 37,4% openingsrate | Kliks 334
Juni: 14.017 abonnees | 34,6% openingsrate | Kliks 104
Juli: 14.032 abonnees | 37,4% openingsrate | Kliks 244
Aug: 14.027 abonnees | 37,5% openingsrate | Kliks 374
Outdoor: