Noordhollandsch Kanaal 200 jaar campagne 2025

Met de campagne rondom 200 jaar Noordhollandsch Kanaal hebben we de aandacht gevestigd op dit bijzondere jubileum en het indrukwekkende verhaal achter de aanleg van het kanaal. Ons doel was om inwoners en bezoekers te laten ontdekken welke betekenis het kanaal had, en nog steeds heeft, voor Alkmaar en de regio. Door de rijke geschiedenis en de unieke schaal van dit waterbouwkundige meesterwerk te belichten, wilden we trots en bewustzijn vergroten én mensen uitnodigen om deel te nemen aan de activiteiten die dit jubileumjaar kleurden.

Logo Noordhollandsch Kanaal 200 jaar

Doelstelling: Meer mensen bewust maken van het jubileum en bezoekers trekken naar de festiviteiten.
Doelgroep: (Regio)bewoners.
Campagneperiode: december 2024 t/m september 2025.

Online bereik:
Landingspagina Noordhollandsch Kanaal 200 jaar

  • 12.247 weergaven
  • 8.049 gebruikers

Social Media:

  • 11x Facebook post: bereik 58.676 | klikken 28.676 | betrokkenheid 464
  • 6x Facebook story: bereik 2541 | betrokkenheid 11
  • 1x Instagram post: bereik 6560 | betrokkenheid 218
  • 6x Instagram story: bereik 7185 | klikken 27 | betrokkenheid 13
  • Meta Campagne: Weergaven 453.880 | bereik 152.305 | klikken 7.277 

Nieuwsbrieven:


  • April: 14.006 abonnees | 37,4% openingsrate | Kliks 334

  • Juni: 14.017 abonnees | 34,6% openingsrate | Kliks 104

  • Juli: 14.032 abonnees | 37,4% openingsrate | Kliks 244

  • Aug: 14.027 abonnees | 37,5% openingsrate | Kliks 374

Outdoor:

  • Billboard: Totaal bereik: 6.028.182
  • Mupi: Totaal bereik: 32.096