Voorjaarscampagne 2025

Met deze campagne verleiden we (meerdaagse) bezoekers om in het voorjaar naar Alkmaar te komen. We zetten hierbij in op twee proposities en doelgroepen: (1) winkelen in de cultuurhistorische stad Alkmaar en (2) cultuur en cultuurhistorie in Alkmaar i.c.m. fietsen en wandelen in het Land van Leeghwater. 

Voorjaarscampagne beeld 2025

Doelgroep: Nationale bezoeker (persona Roxanne, Daniëlle en Jacques) 
Campagneperiode: april t/m juni 2025

Resultaten campagne:

  • Bereik campagnepagina’s: 14.716
  • Social media campagne:
    • Nationaal - Jacques: 190.268 bereik | 586.652 weergaven | 8.785 klikken naar de website
    • Retargeting nationaal - Jacques: 40.711 bereik | 68.660 weergaven | 1.329 klikken naar de website
    • Nationaal – Roxanne/Daniëlle: 167.260 bereik | 393.542 weergaven | 9.580 klikken naar de website
    • Retargeting nationaal - Roxanne/Daniëlle: 54.389 bereik | 69.276 weergaven | 1.470 klikken naar de website

  • Groeten uit Nieuwsbrief: verstuurd naar 2.143 abonnees | openingsrate 34,1%

  • Citydressing: Zomerbanieren op acht locaties in en rondom de binnenstad. De zomerbanieren hingen van 31 maart t/m 4 mei met een bereik van: 1.283.840

  • Kaasmarktcampagne: als onderdeel van de voorjaarscampagne brachten we ook de Kaasmarkt onder de aandacht bij de nationale en internationale bezoeker. De resultaten van deze campagne vind je hier.

  • Print: Duitse publicaties
    - Juni: The Heritage Post – magazine met artikel over Noord-Holland waarvoor de foto is aangeleverd
    -14 juni: Mgw Reisemagazin – print advertentie met winactie in samenwerking met Amrâth Hotel Alkmaar.
    - 2 juli: Bayerischer Rundfunk – TV uitzending van het reisprogramma nah + fern
    -15 juli: NRZ – online artikel waarin Egmond aan Zee genoemd wordt als geheimtip
    -19 juli: Mgw Reisemagazin – print advertentie met winactie in samenwerking met Fletcher Hotel De Oude Gevangenis – Alkmaar