Winkelen Campagne 2025

Met deze campagne stimuleren we bewoners en regiobewoners om te komen winkelen in Alkmaar. We zetten in op de aantrekkingskracht van de binnenstad met een mix van grote ketens tot unieke boetieks, vintage en lokale ondernemers: Alkmaar verrast je met een veelzijdig aanbod. Via algemene advertenties, vermeldingen en het concept 'New in Town' brengen we het diverse winkelaanbod onder de aandacht. Zo laten we zien dat Alkmaar dé plek is voor een verrassende en inspirerende winkelervaring.

Karperton spandoek winkelen campagne 2025

Doelstelling: Het doel van de campagne is om winkelen in Alkmaar te stimuleren en om Alkmaar als centrum / hart van de regio te positioneren.  
Doelgroep: (Regio)bewoners (focus op Danielle en Roxanne).
Boodschap: Gezellig winkelen: verrassend en veelzijdig in een sfeervol historische stad.
Campagneperiode: Voorjaar (maart t/m mei) en najaar (september t/m december).

Resultaten campagne:

  • Online:
    - Social media campagne: Bereik: 54.785 | 268.146 weergaven | 6.666 klikken naar de website
    - Vermeldingen op de nieuwe rubriek ‘new in town’ via de nieuwsbrief, Instagram, Facebook en TikTok

  • Outdoor:
    - 4 billboards met een totaal bereik van 6.921.246 
    - Karperton spandoek met een bereik van 3.721.110

  • Print:
    - Winkelenspread in het Alkmaar Magazine