Schoorl Centrum Zomercampagne 2025

Na een periode van ongemakken en verminderde toegankelijkheid van het centrum van Schoorl versterken we met deze campagne het imago van Schoorl als gastvrij duindorp. We nodigen bewoners, regiobewoners en bezoekers van het duingebied uit om het centrum te (her)ontdekken en stimuleren herhaalbezoek in het laagseizoen. De campagne richt zich op het verleggen van de aandacht naar positieve energie en beleving. De campagne bestaat uit een combinatie van online en offline communicatie, aangevuld met een ludieke actie: het Zomerfeest op 12 juli. Dit feest vormt de feestelijke aftrap en laat op een positieve manier zien dat Schoorl volop geopend is. Dit alles is samen mét de ondernemers uitgevoerd, want de campagne is en kan alleen succesvol zijn als we dit samen met de ondernemers doen!

Campagneresultaten

Doelgroep: Bewoners en regiobewoners
Campagneperiode: juli en augustus 2025

Online bereik

  • Website landingspagina's: 5.894 weergaven

 Social Media

  • Totaal bereik: 31.784

Online Campagne (2 maanden in 2 verschillende fases)

Fase 1: Zomerfeest (focus op kliks)

  • Klikken op links: 3.600
  • Weergaven: 301.680
  • Bereik: 91.290

Fase 2: Vernieuwd centrum – winkelen/horeca/activiteiten (focus op bereik)

  • Bereik: 308.324
  • Weergaven: 615.046
  • Klikken op links: 936

Nieuwsbrief

  • Verstuurd naar: 1.537 abonnees
  • Open rate: 48%
  • Kliks (Op zomerfeest en vernieuwde centrum): 128

Outdoor

  • Billboard Reclamemast: Zichtbaar van 14 juli t/m 3 aug 2025 en 25 t/m 31 aug - Bereik: Circa 2.440.200
  • Citydressing: Sandwichborden in en rondom Bergen en Schoorl – Bouwhekdoek in centrum van Schoorl

Lokale media: 2 advertenties + een extra redactionele advertentie - Bereik: 109.000 per uitgave

Pers en publicaties: Minimaal 10 publicaties in media (RODI, Streekstad Centraal, Flessenpost etc)