Op 3 maart vond de Toeristische Aftrap plaats: een inspirerende middag vol inzichten, plannen en ontmoetingen ter voorbereiding op het toeristische seizoen 2025.
Op maandag 3 maart kwamen ondernemers, partners en betrokkenen samen voor de Toeristische Aftrap 2025. Tijdens deze middag keken we vooruit naar het nieuwe toeristische seizoen en deelden we plannen, inspiratie en verhalen.
De aftrap begon met een motiverende toespraak van wethouder Roel Beems, die benadrukte hoe rijk en veelzijdig onze regio is: van kust en natuur tot stad en cultuur, allemaal binnen 20 kilometer bereikbaar.
Daarna presenteerden Ger Welbers en Melanie Goudsblom de plannen voor het komende jaar, met als hoogtepunt de onthulling van het nieuwe regiologo. Dit logo staat symbool voor de vier kernkwaliteiten van Hart van Noord-Holland: Stad, Water, Kust en Natuur. Ook werd het prachtige koffietafelboek ‘Regio Hart van Noord-Holland’ gepresenteerd, dat voor €29,95 verkrijgbaar is bij o.a. de Alkmaar Store/VVV.
Gastsprekers Ewout Versloot (NBTC) en Els van Roode (Who Els) deelden hun waardevolle inzichten over trends, verduurzaming, gastvrijheid en storytelling. Hun bijdragen zorgden voor inspiratie en een frisse blik op de toekomst van toerisme in onze regio.
De middag werd feestelijk afgesloten met een borrel, waar volop gelegenheid was om na te praten en te netwerken. Kortom: een waardevolle en inspirerende start van het toeristische seizoen 2025!